Χιλιάδες οι επιβεβαιωμένοι εξωπλανήτες, η περιπέτεια μόλις αρχίζει, λέει η ΝΑΣΑ

Πριν από 25 χρόνια οι επιστήμονες δεν γνώριζαν εάν οι πλανήτες στο ηλιακό μας σύστημα ήταν οι μόνοι στον γαλαξία μας. Σήμερα όμως, γνωρίζουν ότι ο γαλαξίας μας όπως και κάθε άλλος γαλαξίας σφύζει από πλανήτες, στους οποίους δόθηκε το γενικό όνομα «εξωπλανήτες».

Αγνωστοι μέχρι χθες κόσμοι, γεμάτοι μαγεία και μυστικά, πλανήτες σε διάφορα μεγέθη και σύσταση, με ή χωρίς δορυφόρους, με ή χωρίς δακτύλιους, πλανήτες αέριοι ή στερεοί, μικροί ή υπεργαίες και πλανήτες γίγαντες, παγωμένοι ή καυτοί, βρίσκονται παντού στον γαλαξία μας με την ΝΑΣΑ να αναφέρει ότι οι επιβεβαιωμένοι εξωπλανήτες που ανακάλυψε το διαστημικό τηλεσκόπιο Κέπλερ είναι 3,700, με τον αριθμό τους να αυξάνεται συνεχώς.

«Ο αριθμός τους (των επιβεβαιωμένων) μπορεί να ανέλθει σε δεκάδες χιλιάδες μέσα σε μια δεκαετία, ενόσω ενισχύουμε τα διαστημικά μας τηλεσκόπια», προσθέτει.

«Τι υπάρχει εκεί έξω; Πλανήτες, και μάλιστα πάρα πολλοί! Χάρη στο Κέπλερ (διαστημικό τηλεσκόπιο) και την εξερεύνηση του διαστήματος ξέρουμε τώρα ότι υπάρχουν περισσότεροι πλανήτες από ό,τι αστέρια στον γαλαξία μας» έγραψε η ΝΑΣΑ στο twitter.

Μόνο στον δικό μας γαλαξία υπολογίζει η ΝΑΣΑ ότι πρέπει να υπάρχουν τρισεκατομμύρια εξωπλανήτες, οι οποίοι είναι σε τροχιά γύρω από τα άστρα τους, όπως η Γη γύρω από τον Ηλιο.

Υπολογίζεται επίσης ότι υπάρχουν τουλάχιστον 500 δισεκατομμύρια άλλοι γαλαξίες στο ορατό σύμπαν. Κάθε ένας από αυτούς τους γαλαξίες έχει τουλάχιστον δισεκατομμύρια άστρα, τα οποία δημιουργούν ηλιακά συστήματα.

Αν και με τη σημερινή εξέλιξη της τεχνολογίας μπορούμε να εντοπίζουμε εξωπλανήτες, ωστόσο δεν υπάρχει περίπτωση να τους επισκεφθούμε, καθώς είναι έτη φωτός μακριά μας.

Όμως, οι επιστήμονες είναι σε θέση να τους εντοπίζουν, να υπολογίζουν τη θερμοκρασία τους, την ατμόσφαιρά τους, και ίσως, κάποια μέρα σύντομα, να εντοπίσουν σημάδια εξωγήινης ζωής, αναφέρει  η ΝΑΣΑ.

Η νέα γενιά διαστημικών τηλεσκοπίων που θα διαδεχθούν το Κέπλερ ετοιμάζεται. Το 2020 θα εκτοξευθεί το πολυαναμενόμενο James Webb Space Telescope.  Τα υπερσύγχρονα συστήματά του θα ανοίξουν νέους ορίζοντες στην αστρονομία, θα επιτρέψουν την καλύτερη κατανόηση του σύμπαντος, ενώ παράλληλα αναμένεται ότι θα είναι ο οφθαλμός των επιστημόνων για νέες ανακαλύψεις περιλαμβανομένου και του τομέα των εξωπλανητών.

Το τηλεσκόπιο θα μπορεί να ψάξει και για πιθανά `βιοσημάδια` στους εξωπλανήτες που μπορούν να παράσχουν αποδείξεις ότι στους εξωπλανήτες επικρατούν οι κατάλληλες συνθήκες που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν ζωή.

Την εκτόξευσή του αναμένουν με ανυπομονησία οι αστρονόμοι σε όλο τον κόσμο. Αναμένεται ότι το τηλεσκόπιο θα δώσει πολλά πρόσθετα στοιχεία για τους επτά εξωπλανήτες που είχαν ανακαλυφθεί πρόσφατα γύρω από το κοντινό άστρο Trappist-1 σε απόσταση 40 ετών φωτός από τη Γη, καθώς οι επιστήμονες θεωρούν κάποιους από τους πλανήτες αυτούς ως υποψήφιους να διαθέτουν συνθήκες φιλόξενες για ζωή.

“Εάν αυτοί οι πλανήτες έχουν ατμόσφαιρα, το James Webb Space Telescope θα ξεκλειδώσει τα μυστήρια τους”, είπε ο Doug Hudgins, από το πρόγραμμα για τους εξωπλανήτες της ΝΑΣΑ.

Το JWT θα τεθεί σε τροχιά σε απόσταση 1,500,000 χλμ από τη Γη.

«Χάρη στη στατιστική έρευνα του τηλεσκοπίου Κεπλερ γνωρίζουμε ότι τα αστέρια στον ουρανό είναι γεμάτα πλανητικούς συντρόφους. Και καθώς κοιτάζουμε τον νυχτερινό ουρανό, μπορούμε να είμαστε σίγουροι όχι μόνο για ένα τεράστιο αριθμό εξωπλανήτων, αλλά και για κάτι άλλο: Οτι η περιπέτεια μόλις αρχίζει», γράφει η ΝΑΣΑ.

Πηγή: (ΚΥΠΕ/ΑΑΡ/ΓΒΑ)

Τελευταία Ενημέρωση: 06 Φεβρουαρίου 2021 - 09:28

20 Απριλίου
Τίτλοι Ειδήσεων: Σάββατο 20 Απριλίου 2024
Μεσολαβητικός ο ρόλος της Μόσχας μεταξύ Ισραήλ και Ιράν, δηλώνει ο Σεργκέι Λάβροφ
Πορεία στα κατεχόμενα για τα 24 παιδιά που έχασαν τη ζωή τους εξαιτίας των σεισμών στην Τουρκία
Βαφεάδης: Προθεσμία μέχρι την Τρίτη να ετοιμαστεί η εγγυητική για την ανάπτυξη στη Λάρνακας
Υποβάθμισε το πλήγμα στην Ισφαχάν, ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών
Ιράκ: Ισχυρή έκρηξη σε βάση φιλοϊρανικών παραστρατιωτικών δυνάμεων
Ελλάδα: Ισχυρές βροχές και καταιγίδες επηρεάζουν περιοχές της χώρας
Τμήμα Μετεωρολογίας-1ο Δελτίου Καιρού 20/4/24
19 Απριλίου
Τουρίστες βρήκαν εκατοντάδες κροτίδες σε σακούλα σκουπιδιών
Αυξήθηκαν οι νεκροί τρεις μέρες μετά την καταιγίδα
Ιστορική συμφωνία Αρμενίας - Αζερμπαϊτζάν
Εκπρόσωπος Κομισιόν: Eνδείξεις για αποκλιμάκωση έντασης Ισραήλ- Ιράν

Η υπηρεσία ΡΙΚFLIX δίνει την ευκαιρία στους τηλεθεατές που κατέχουν έξυπνες τηλεοράσεις οι οποίες υποστηρίζουν την εφαρμογή της υβριδικής τηλεόρασης (HbbTV) με την χρήση του κόκκινου κουμπιού -που βρίσκεται στο κάτω μέρος του τηλεκοντρολ-να μεταφέρονται σε διαδυκτιακό περιβάλλον απο όπου μπορούν να παρακολουθήσουν εταιροχρονισμένα τα προγράμματα του ΡΙΚ.

Όταν κάποιος τηλεθεατής είναι συντονισμένος στις συχνότητες τις Επίγειας Ψηφιακής Πλατφόρμας (DVB-T) του ΡΙΚ και παρακολουθεί ΡΙΚ 1 , ΡΙΚ 2 ή ΡΙΚHD και ο δέκτης του υποστηρίζει την εν λόγω εφαρμογή στο κάτω μέρος της οθόνης του θα παρουσιαστέι για λίγα δευτερόλεπτα ένα εικονίδιο που θα τον καλέι να πατήσει το κόκκινο κουμπί. Πατώντας το κόκκινο κουμπί εισέρχεται στην πλατφορμα ΡΙΚFLIX. Σε περίπτωση που ο τηλεθεατής θέλει να επανέλθει στην ζωντανή ροή εκπομπής θα πρέεπι να ξαναπατήσει το κόκκινο κουμπί.